Çevreyi koruma bilincinin arttırılmasını, enerji kaynaklarının doğru ve verimli kullanılmasını ve iklim değişikliği karşısında sürdürülebilir davranışların kazandırılmasını hedefleyen proje aktiviteleri İtalya, Polonya ,Yunanistan ve Türkiye’den yirmi  öğrenci ile Litvanyalı okuldan otuzdan fazla öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Hareketlilik öncesi öğrenciler Erdemli Belediyesi & Erdemli Kaymakamlığı Sanat ve Bilişim Atölyelerinde Ahmet Önder rehberliğinde 3D yazılım kullanma, tasarım oluşturmayı öğrendiler. Litvanya’da oluşturulacak ortak ekolojik çiftlik için güneş paneli ve sera oluşturdular.

Akıllı enerji aktiviteleri kapsamında; birinci gün okul, şehir , Litvanya eğitim sistemi ve çevre dostu enerji kaynakları tanıtımı yapıldı. Üç boyutlu eko-çiftlik çalışmaları yapıldı. Okul yemekhanesinde geleneksel Litvanya yemekleri ikram edildi. Atölye çalışmaları sonrası öğrenciler Siauliai şehir turuna katıldılar. İkinci gün; UNESCO koruma listesinde yer alan Nida bölgesi ziyaret edildi. Bölgeye özgü ağaçlar, hayvan türleri ve bitki örtüsü hakkında bilgi edinildi. Bölgenin en değerli varlıklarından amber hakkında Amber müzesi ziyareti ile bilgi edinildi. Üçüncü gün; Naisai bölgesindeki Kültür müzesi ziyaret edildi ve karışık ülke takımları ile arkadaşlık konulu atölye çalışması yapıldı. Pagan Tanrıları parkı ve Haçlar Tepesi ziyaret edildi. Dördüncü gün ;Karay Türklerinin yaşadıkları Trakai bölgesi gezildi, yöreğe ait kibini olarak adlandırılan yemekler tadıldı. Daha sonra ülkenin başkenti Vilnus’a hareket edildi. Rehber eşliğinde Büyük Dükler Sarayı ziyaret edildi. Öğrenciler serbest zamanda şehri dolaşarak keşfettiler. Beşinci gün; Okulda hazırlanan veda partisi ile öğrenciler Erasmus hareketlilik belgelerini aldılar. Hazırlanan spor etkinlikleri ile eğlendiler. Öğretmenler toplantısı yapılarak her ülkede gerçekleştirilecek aktiviteler, hareketlilikler sonrası yaygınlaştırma aktiviteleri ve olası riskler hakkında bütün ortak okullar görüşlerini paylaştılar.

Proje koordinatörü Nilgün SEZER: “  Akıllı Enerji hareketliliği ile öğrencilerimiz ilk defa yurt dışına çıktılar, farklı ülkeden öğrenciler ve aileler ile etkinlikler yaptılar ve bölgenin önemli kentlerinin tarihini, doğasını ve sanatını görme fırsatı elde ettiler. Öğrencilerimiz bir hafta boyunca İngilizce konuşma becerilerini geliştirdiler. Farklı kültürleri tanıma ve onlarla yaşama ve farklılıklara saygı duyma öğrencilerin kişilik gelişimine büyük katkıda bulundu. Verimli bir hareketlilik deneyimledik  ve projemizin bize sosyal ve kültürel katkısı oldu.” dedi.