Müstakil evlerden zorunluluk veya tercihe bağlı olarak site ve apartmanlara geçen insanların yaşam alanları olan bu binalarda 1 yıllık süreyi kapsayan yönetim döneminde bina  yöneticilerinin  aldıkları yönetsel kararla, binadan elde edilen gelirleri ve binanın zorunlu işleri için yönetici olarak yaptıkları  giderleri tarih sırasına göre noterden tasdikli deftere işlemeleri ve bu defterleri 31.01.2025 tarihine kadar notere kapanışlarını (ara tasdik işlemi)  yaptırmaları gerekmektedir.

Bina kat malikleri arasından seçilen veya da dışarıdan birileri arasından seçilen ve kat maliklerince  yöneticilik yetkisi verilen kişi veya kişilerin  seçildikleri tarihten itibaren aldığı yönetimsel kararları, binadan elde edilen gelirleri ve bina için yapılan giderleri noterden tasdikli deftere tarih ve sırasına göre işlemeleri yasal bir zorunluluktur. Yönetici ister kat maliklerinden seçilsin, isterse dışarıdan birisi olsun görev ve sorumlulukları aynıdır.

Yöneticilerin yönetsel kararlar yanında, yıl sonunda tüm gelirleri ve giderleri deftere işledikten sonra binadan elde edilen gelirleri ve bina için yapılan tüm giderleri ayrı ayrı toplayıp, gelirler / giderler arasındaki farkı da hesaplayarak ‘’GERÇEKLEŞEN GİDER FARKI’’, ‘’DEVİR BAKİYESİ’’ olarak yıl sonunda deftere kaydetmesi gerekmektedir. Bu işlemlerin deftere kaydı yapıldıktan sonra defterlerin noterden 31.01.2025 tarihine kadar kapama (ara tasdik)  işleminin yapılması gerekmektedir.        

Yöneticiler tarafından yapılan tüm işlemler kayıt altına alınır ve belgelenirse , mevcut yönetimde şeffaflık ve denetim kolaylığı sağlanmış olacak aynı zamanda gelecek yönetimlere ayrıca adli ve idari makamlara sağlam bir yönetim arşivi böylelikle bırakılmış olacaktır.

Tüm yöneticilerin bu sorumlulukla kayıt oluşturmaları temennisiyle…

Ahmet Ergin

Profesyonel Yönetici/Kat Mülkiyeti Uzmanı