GÜNCEL
Giriş Tarihi : 25-06-2020 22:23

Başkan Tollu, “Yörüklere Ne Kadar Hizmet Etsek Haklarını Ödeyemeyiz”

Torosların zirvesinde 2200 rakımda yaşayan ‘’Köselerli Yörükleri’’ni ziyaret eden Erdemli Belediye Başkanı Mükerrem Tollu, ‘’ben aslımı inkar edemem Yörük oğlu Yörüğüm’’ zor şartlarda Yörüklük geleneğini ve ülke ekonomisine katkı sağlamak amacı ile hayvansal üretim yaparak yaşatmaya çalışan bu insanlara ne kadar hizmet etsek az” dedi.

Musabozulduğu Yaylasına hayvanlarını otlatmaya çıkartan Kösereli Yörüklerini ziyaret eden Erdemli Belediye Başkanı Mükerrem Tollu, Torosların zirvesinde 2 bin 200 rakımdaki yaylaya çıkan Yörüklerin kapalı yollarını açarak ulaşımlarının sağlandığını söyledi.

Erdemli ilçesine yaklaşık 87 kilometre mesafedeki Muzabozulduğu yaylasında yaklaşık 100 bin küçükbaş hayvanın otlatıldığını bunların etinden ve sütünden faydalanılarak ülke ve aile ekonomisine katma değer sağlandığı belirtildi.

Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğinde bilgi sahibi olduğunu vurgulayan başkan Tollu, ‘’Ben aslımı inkâr etmem Yörük oğlu Yörüğüm. Gençlik dönemimde çok koyun keçi otlattım. Öyle ki zaman zaman kimsenin haberi olmadan bu dağlara gelip özlemimi gideriyorum’’ dedi.

Yörüklerin hayvansal üretim yapmaları için ne yapılsa az diyen Tollu, ‘’0 rakımdan 2 bin 200 rakıma kadar insanımızın yaşadığı her yere hizmet götürüyoruz. Öyle ki belediye fen işlerinde görevli greyder ve kepçe operatörlerini araçları ile birlikte Yörüklerimizin emrine tahsis ettik. Yörüklerimizin her talebinde araçların gidip gelmemesi için yaylada kalmalarını uygun gördük. Bunu da oluşan sıkıntıyı anında çözmek için yaptık. Yörüklerimizin mutluluğu bizleri de mutlu eder. Yörüklerimizin yüzünün gülmesi bizlerin de yüzlerinin gülmesini sağlar’’ şeklinde konuştu.

Türkiye’nin hem terörle mücadelesinde hem de ekonomik mücadelesinde Yörüklerimiz her zaman devletimizin yanında olmuştur diyen Tollu şöyle konuştu:

‘’Hani uzmanlarımız hep söylerler geleceğin en stratejik ürünü tarım ürünleri diye. Bunu niye söylerler, Yörüklerimize güvenerek söylerler. Günümüzün ekonomik savaşında üreten, çalışan ve insanları doyuran yine bizim Yörüklerimizdir. Stratejistler diyor ya 20 yüzyılın en stratejik ürünü tarım ürünü olacaktır diye. Bunu bizim Yörüklerimize güvendikleri için söylüyorlar. Yörüklerimizin hayvansal üretimi olmasa insanlarımız aç kalır. Yörüklerimiz hem sahilde hem de yaylada üretim yapıyorlar. İnsanların yaşamlarına direkt etki eden üretimleri ile Yörüklerimizi ne kadar takdir etsek, haklarını ödememiz mümkün değil. Bir belediye başkanı olarak benim ve ekibimin görevi bu insanlara en iyi hizmeti götürmektir.’’

Yörüklerimiz 8-10 ay boyunca Torosların zirvesinde hiç kimseden yardım istemeden yapıyor diyen Tollu, ‘’Yörüklerimiz hem sahilde üretiyor hem de dağın başında hem de 2 bin 200 rakımda, ciddi bir üretim gerçekleştiriyor. Onun için Yörükleri, ne kadar takdir etsek ne kadar yad etsek az, ne yaparsak yapalım onların hakkını ödememiz gerçekten mümkün değil” ifadesini kullandı.

Köselerli Mahalle Muhtarı Kemal Çevik, Erdemli Belediye Başkanı Mükerrem Tollu ve ekibine Yörüklere yaptıkları hizmetlerden dolayı çok teşekkür etti. Musabozulduğu yaylasının Erdemli’ye, 87 kilometre uzaklıkta olduğunu belirten Çevik, ‘’Yaylamızda yaklaşık 100 binin üzerinde küçükbaş hayvan otlamakta, bölgede yüzlerce Yörük insanımız da geçimlerini sağlamaktadır. Erdemli’de en fazla hayvan sayısı bulunan bölge Musabozulduğu yaylasıdır. Yoğun bir kış yaşadık ve yollarımız bozulmuştu belediye başkanımız talebimizi yerine getirdi kendisine teşekkür ediyoruz. Uçsuz bucaksız otlaklarda üretilen keçilerin etinden, sütünden, tereyağından ve yoğurdundan geçimimizi sağlıyoruz’’ şeklinde konuştu.

Güzeloluk Mahalle Muhtarı İbrahim Doğan ise, “Eskiden buralardan süt almaya gelindiğinde yollar bozuk olduğu için süt kazanlarının ya kapağı açılırdı,  ya dökülürdü. Şimdi başkanımız sayesinde yollar yapılıyor. Süt olsun, peynir olsun rahatlıkla varıyor. Bu konuda Mükerrem Başkanımıza teşekkür ediyorum” dedi.

Başkan Tollu, Yörük kadınları ile yannık yayıp vatandaşlara ayran ikramında bulundu, sırtına giydiği kepenek ile koyun keçi otlattı, süt sağımına yardım etti, yeni doğmuş bir körpeyi de kucağına alarak bir süre seven Tollu, Yörüklerin sorunlarını dinledi.

NELER SÖYLENDİ?
  • 17BB Erzurumspor88
  • 18Kayserispor87
  • 19Gençlerbirliği85
  • 20Denizlispor85
  • 21MKE Ankaragücü72
HAVA DURUMU
Gazete Manşetleri
ANKET OYLAMA TÜMÜ
Yeni web sitemizi beğendiniz mi?