Karakız Deresinden Çıktık Yola
Reklamı Geç
Advert

Erdemli Ayyıldız Gezginleri Doğa Sporları ve Dağcılık Spor Kulübü Derneği sezonun ilk gezisini Karakız Vadisine yaptı. Yeşillikler içerisinde neşe ile yürünen vadide dinlenme aralıklarında eğlenceli oyunlar da oynandı. Ayyıldız bu haftaki gezi rotasını ise bölgenin tanıtımına ağırlık vermek üzere Mergin deresine çevirdi.

Karakız Deresinden Çıktık Yola
Bu içerik 730 kez okundu.

Erdemli Ayyıldız Gezginleri Doğa Sporları ve Dağcılık Spor Kulübü Derneği Başkanı Ferhat Adalı, ülkemizin en güzel habitatına sahip bir bölgede yaşıyoruz diyerek, ‘’Kısa bir zaman diliminde ciğerlerimize tertemiz oksijeni solumak.  Yeşilin her rengini barındıran ormanların içinde kaybolmak, akan derelerin sesiyle ruhumuzu dinlendirmek kendiniz için yapabileceğiniz en güzel iyilik olsa gerek. İşte bizde bir Pazar günü doğaya duyduğumuz aşkla yine doğa ananın kollarındaydık’’ dedi.

Kulübümüzün her hafta sonu organize ettiği keşiflerde ki durağımız bu sefer Karakız Vadisi diyen Adalı, adını aldığı göletten Çiftepınar köprüsüne kadar yaklaşık 25 kilometre olan vadinin Batı yakasından Sıraç Köyümüzden yaklaşık 12 kilometrelik kısmını çam ağaçları, meyve bahçeleri ve muhteşem vadi manzarası eşliğinde yürüdüklerini söyledi.  Erdemliden gezi parkuruna hareket edilmesinden 30 dakika sonra Sıraç Mahallemize ulaşıyoruz diyen Adalı, ‘’Mahalle kahvehanesinde her zaman olduğu gibi taze sıcak çayları alıp kahvaltı için kumanyaları açıyoruz diyerek şöyle konuşuyor:

‘’Gezginlerimizle birlikte her elden her gönülden bir tat, paylaşımın güzelliği masamızı sarıyor. Tabii biz yürüyüş öncesi kahvaltımızı yaparken mahallenin sıcak ve alçak gönüllü insanları da bizlere katılıyor. Koyu bir sohbet ve sıcak demli çaylar hep birlikte içiliyor. Bu arada ilk defa yürüyüşe katılan doğaseverler hemen aramıza kaynaşıyorlar.

Hoş sohbetler, hal hatır sormalar,  kahkahalarla dolu molamız sonrası doğayla kavuşuyoruz. Yürüyüş liderlerimizin kontrolleri sonrası keşfimiz başlıyor. Gençlerimizin ebeveynleri eşliğinde bizimle beraber ilk tecrübelerini yaşadığını görmek bizi çok mutlu ediyor.

Çam ağaçlarının gölgesinde toprak stabilize yoldan vadiye doğru süzülmeye başlıyoruz. Kısa molalarda fotoğraf çekiyor, kısa parodiler oynanıyor oyunlar esnasında kahkahalar kırla gidiyor ve ardından doğanın büyüsüne kendimizi bırakıyoruz.’’ Yol kenarlarında yabani böğürtlenler karşımıza çıkıyor. Tadına baktıktan sonra yolumuza devam ediyoruz.

Vadi tabanında Karakız deresi karşılıyor bizleri. Mevsim gereği çevre mahallelerin su kaynağı olması nedeniyle debisi bahar aylarına göre oldukça düşük olsa da yine de insana güven veren bir  ses tonu ile akıyor yanı başımızda. Yardımlaşarak dere üzerinden geçip yer yer insanın ulaşabildiği yerlerde yarattığı kirliliği gözlemliyoruz. Kırık şişeler,  naylon poşetler Doğanın bize değil bizim doğaya ihtiyacımız olduğunu hatırlatıyor. Yaklaşık bir saatlik yürüyüşümüz sonrası aracımız bizi Çiftepınar köprüsünde karşılıyor. Huzurlu güzel ve dinginlikle 12 kilometre yolu ne çabuk yürüdüğümüzü anımsıyoruz. Bölgemizin alabalık cenneti sayılan Elvanlıda yemek için mola veriyoruz.

Her ne kadar yürüyüş sporu karbonhidratla beslenmeyi gerektirse de bizim tercihimiz ‘’Elvanlıya gelinir de meşhur kiremitte tereyağlı balık ve tavuk yenmez mi hiç. O tatlı yorgunluğumuzu üzerimizden atıp dönüş yoluna geçiyoruz.

Araçta herkes mutlu görünüyor. Herkes elinde kaşıkla son sürprizi bekliyor. Katılımcılarımızdan Aşure ikramı. Paylaşmanın tadına yeniden varıyoruz. Yeniden buluşmak üzere sözleşip evlerimizin yolunu tutuyoruz.

Tabii gezinin son sözüne noktayı dernek başkanı Ferhat Adalı yapıyor. Adalı diyor ki, ‘’Eğer sizde kendiniz için bir şeyler yapmak istiyorsanız Eğitimli Liderlerimiz eşliğinde doğa keşiflerimize bekliyoruz. Bize ulaşmak için sosyal medya hesaplarımızı takip edebilir veya 0545 5155855 ya da 0506 7178855 Numaralı telefonlarımızdan bizimle irtibata geçebilirsiniz’’ diyor.

Adalı, bu haftaki rotayı da veriyor ve 07 Ekim-Pazar/Mergin Vadisi etkinliğimizde buluşmak üzere diyor.

Bu arada ben doğaya gezmeye görmeye ve kısa da olsa zaman zaman adrenalin yaşamak istiyorum diyenlere tavsiye olunur kesinlikle Dağcılık sporu ve sağlık eğitimi almayan, lisansı bulunmayan kişi ve guruplarla yola çıkmayın. Ayyıldız Gezginleri-Doğa Sporları Kulübü Derneği Türkiye Dağcılık Federasyonu-Yürüyüş Lideri eğitimi alan idareci ve yöneticilere sahip. Ayyıldız Gezginleri, Gençlik Ve Spor Bakanlığının Mersin’deki 5 tescilli spor kulübünden bir tanesidir. İyi gezmeler iyi haftalar dileğiyle.

-Ayyıldız Gezginleri aynı zamanda Türkiye Dağcılık Federasyonu üyesidir.

erdemli ajans ayyıldız gezginleri erdemli karakız deresi doğa yürüyüşü
Advert
Sende Yorum Yaz.
Kalan karakter sayısı : 500
HERKES BUNU KONUŞUYOR X
Toros’a Dolu Yağdı
En Datlı Gelenek
Başkan Tollu,
Başkan Tollu, "Okullara Hizmette Sınır Yok"